tinus-bieb.reismee.nl

Wilsons promontory national Park

Na een goede nachtrust hebben we onze spullen gepakt en zijn we richting Tidal River gereden, een aangeraade hike route in Wilsons Promontory National Park. De weg ernaar toe was al echt super mooi door het park heen. Uitzichten over dal en offroad wegen door de 'bush bush 'die leidde naar nog veel mooiere uitkijkpunten en stilte natuur.

Eenmaal aangekomen besloten we naar de top te hiken. Tidal River Lookout, dit was een hike van ander half uur. Eenmaal boven op de top hebben we uitgebreid geluncht. Romantischer kan niet! :P

Hierna gingen we naar een ander uitzicht punt wat een halfuur hiken was naar de andere kant.

Hier zagen we een kangeroo en eindelijk een slang!!

Toen we aan kwamen bij Pillarpoint was het uitzicht adembenemend. Alsof we op de top van de wereld stonden!

We besloten terug te gaan naar beneden waar we echt zeker wel 50 krabbetjes zagen en omringd werden door papegaaien in alle kleuren die je maar kan bedenken! We planden richting onze gratis camping te reizen wat nog ander half uur rijden was.

Na een half uurtje rijden zagen we bordjes naar een 18e eeuw begraafplaats en besloten hier een stop te maken. Er was een huisje op de parkeerplaats met toiletten en een douche zagen we. We besloten na terugkomst eindelijk na 2 dagen gratis te douchen!!!

Het pad naar de begraafplaats was echt eng.. een luguber paadje waar je alleen maar stilte hoorde en het waaien van de bomen. Onderweg zagen we nog een bot van wat wij denken een kangeroo. Aan het einde van dit paadje stond 1 graf met een hek erom heen, waar schijnbaar meerdere mensen in lagen.

Wij foto gemaakt en weer weggegaan....... lekker gedoucht en richting onze gratis camping Franklin River Reserve gegaan.

Er was nog steeds storm voorspeld en het hoosde super hard, dus we hebben onze tent in turbo snelheid opgezet, eten gekookt onder een grote boom en zijn daarna lekker onze slaapzak ingekropen.