tinus-bieb.reismee.nl

Phillip Island

Vandaag, 19 maart, hadden we afgesproken met een reisgenootje(Hailey) van Bieb... zij waren samen in de USA geweest. We hadden afgesproken om met z'n 3e naar Phillip Island te gaan.

Wij zijn met de trein vanuit Werribee naar Cranbourne vertrokken, waar we 2 uur later arriveerden. Hier stond Hailey met de auto op ons te wachten... NICE!

We sprongen bij Hailey in de auto en vertrokken naar Phillip Island.... na 1.5 uur rijden kwamen we aan op Phillip Island.

Hier zijn we als eerste naar Smith gereden om even een lekker broodje te halen.... Hierop besloten wij om naar Pyramid Rock te gaan. Deze rots ligt op het uiterste puntje van het eiland in het water en OOOW mijn GOD..... wat hadden we hier een fantastisch uitzicht!!

Daarna zijn we naar een Koala recervaat geweest. Hier kon je deze schattige pluizenbollies in de natuur zien.

Daarbij was dit onze eerste ontmoeting met familie Kangoeroe die in het wild aan het chillen waren, ZO LEUK!

Daarna naar de andere kant van het eiland gereden en beland bij Nobbies. Dit is een super mooi uitkijk punt aan de rand van het eiland, waar je zeehonden en pinguïns kan spotten. Maar helaas, geen diertjes gezien:(

We hadden alle 3 zin om lekker op het strand te vertoefen en zo kwamen we bij Flynn Beach terecht. Bij aankomst zagen we een meeuw een stuk van een octopus eten, IEEL!

Na een uurtje besloten we richting de hoofdstraat te gaan 15 minuten rijden. Hier hebben we gegeten, beetje de toerist uitgehangen en foto's gemaakt van de mooie auto's die die dag rondreden vanwege het grandprix circuit wat daar zit.

Na het eten gingen we richting de pinguïn parade. OMG, dit was serieus 1 van de schattigste dingen die we ooit hebben gezien. De pinguïns vertrekken sochtends in de zee, om dus vervolgens savonds weer terug te komen en in groepen naar huis te lopen. Met zonsondergang, daarna een volle sterrenhemel en elkaar was dit bijzonder om mee te maken.